Publicitate radio si tv pentru popularitatea produsului tau!
Publicitate media e metoda de a te promova rapid si eficient!
CALITATILE NOASTRE
Metode de promovare prin publicitate radio si publicitate tv
Amplasare publicitate radio si publicitate TV
Cit costa o reclama la radio si cit costa o reclama la TV?
Mediaplan pentru publicitate radio si publicitate TV
Target-grupuri – grupurile de persoane carora le va fi destinata publicitatea, in dependent de interesele lor.
La baza eficientii amplasare publicitate TV si publicitate radio sta principiul selectarii auditoriului-tinta caruia ii este adresat mesajul publicitar. Tehnologiile de monitorizare a publicului si sondajele pentru fiecare post in parte permit cu o precizie inalta adresarea de la ecran anume acelor persoane carora le este interesant si carora le este destinat mesajul. De ex: pot fi selectate persoane in dependenta de sex, domiciliu (regiune), virsta, venituri si comportament din punct de vedere a consumatorului.
Rating-ul este un instrument de masurare a popularitatii unui post TV in intregime, cu posibilitatea de a selecta rating-ul pe ore aparte (consumatorii pot migra de la un canal la altul in momentul vizionarii TV), sau e posibila masurarea rating-ului a unor emisiuni in parte.
Toate aceste instrumente permit amplasarea de spoturi publicitare radio si publicitate tv cit mai efectiv posibil, astfel incit recuperarea investitiilor sa fie posibila in urma unor reclame radio, televiziune si internet.
Deci- in cazul amplasarii publicitatii la Televiziune si Radio dispunem de instrumente de amplasare si optimizare a bugetului- astfel incit mesajul publicitar sa obtina cit mai multe vizualizari sau audieri- deci contacte cu clienti. Mai mult ca atit- se estimeaza si numarul de contacte cu un potential client, selectind si previzionind de cite ori e necesar ca el sa vada spotul video sau sa auda spotul audio pentru a-l impulsiona sa efectueze o cumparatura sau sa beneficieze de oferta din mesajul promotional.
Elaborarea unui mediaplan in sine este oferta finala care contine date ca numarul de persoane care vor fi tintite conform selectarii impuse specificului de produs, cantitatea de iesiri a spotului video pe canalele TV, numarul de vizualizari pentru fiecare persoana in parte, durata in minute a prezentei pe canal, cit si grila conform careia iesirile pot fi monitorizate. Un mediaplan raspunde la intrebarile: cat costa o reclama la tv sau cat costa o reclama la radio. Deci mediaplanul reprezinta in sine date concrete referitor la faptul cum va fi cheltuit bugetul propus si care sunt rezultatele pe care le propunem sa fie obtinute (cat costa publicitatea la tv si publicitatea la radio).
Amplasarea publicitatii la TV si radio reprezinta in sine negocierea conditiilor de amplasare, obtinerea reducerilor maximale pentru client, transmiterea de facto a spoturilor video/audio la canale, verificarea corespunderii formatului lor conform cerintelor canalului TV sau radio, deci coordonarea tuturor proceselor la diferite etape, pentru rezultat final- amplasare publicitate media.
Pe parcursul derularii campaniilor de publicitate media,pentru a obtine cele mai bune rezultate care de obicei sunt stabilite prin comun acord in mediaplan, agentia Like-Media efectueaza un sir de masuri indreptate spre obtinerea scopurilor propuse. Saptaminal rezultatele se analizeaza si se ajusteaza, ori de cite ori e cazul. La finalul campaniei clientului se pune la dispozitie un raport si o analiza care ar pune in evidenta punctele forte a campaniei publicitare, sunt descrise rezultatele si se dau recomandari de optimizare a campaniilor in viitor.
Lungimea unui spot audio recomandabil pentru publicitate radio este de 30 sec. In cadrul intocmirii unui mediaplan de amplasare publicitate radio, e important de stiut urmatorul moment ca creierul uman in epoca dezvoltarii canalelor de a oferi publicitate media, a invatat sa filtreze reclame, deci e bine pentru a fi auzit sa ocupi pozitii superioare in bloc de publicitate radio. Cere ca la intocmirea unui mediaplan sa ti se asigure iesirea ca prima pozitie in blocul de publicitate, si ia aminte ca ca sa te faci auzit, ai nevoie cel putin 5-6 iesiri pe zi. Deci, e suficient sa ai un buget de citeva sute euro pe luna ca sa te faci auzit la un canal radio, sa beneficiezi de rezultatele de promovare radio si sa iti cresti vinzarile in rezultat reclama radio pret de citeva sute de euro.
Lungimea unui spot video recomandabil pentru publicitate tv este de aproximativ 20 secunde. In cadrul intocmirii unui mediaplan de amplasare publicitate tv, e important de stiut urmatorul moment ca creierul uman in epoca dezvoltarii canalelor de a oferi publicitate media, a invatat sa filtreze reclame, deci e bine pentru a te face vazut sa ocupi prima pozitie sau ultima in bloc de publicitate tv. Cere ca la intocmirea unui mediaplan sa ti se asigure iesirea ca prima pozitie sau ultima in blocul de publicitate, si ia aminte ca ca sa te faci auzit, ai nevoie cel putin 5-6 iesiri pe zi. Deci, e suficient sa ai un buget de citeva mii euro pe luna ca sa te faci auzit la un canal tv, si sa beneficiezi de rezultatele de promovare la televiziune. Eficienta si calitate cu buget relativ mic!
Pentru a compara un mediaplan, inainte de a trece la intocmirea lui, este nevoie sa stabilesti bugetul care e disponibil pentru acest tip de promovare, pentru a pune agentiile de publicitate care iti vor elabora un mediaplan in conditii egale. Stabileste si auditoriul tinta caruia te vei adresa de pe ecranul televizorului, cit si de pe postul de radio, si gindeste-te de cite ori ai dori ca o persoana sa vada mesajul tau publicitar.Este recomandabil sa te orientezi la cifra 3, adica unei persoane sa ii fie aratata publicitatea de cel putin 3 ori, deoarece e stabilit ca la vizionarea unei reclame prima data ea nu se observa, a 2-a oara apare senzatia ca s-a vazut acest mesaj undeva, iar a 3-a oara se memorizeaza mesajul promotional.
Cum efectuezi preselectia canalelor de promovare?
In prezent, sunt disponibile publicului diferite sondaje care masoara publicul posturilor de radio, raspunzind la intrebarea care canal radio ti se potriveste. Daca auditoriul tau tinta e tineretul- ti se potrivesc unele canale, ele impartindu-se si dupa limba vorbita, locatie sau regiune. Solicita sondaje de marketing la stabilirea unui mediaplan pentru a te convinde ca faci alegerea corecta!
In prezent, sunt disponibile publicului diferite sondaje care masoara publicul canalelor tv, raspunzind la intrebarea care post de televiziune ti se potriveste. Daca auditoriul tau tinta e tineretul- ti se potrivesc unele posturi, ele impartindu-se si dupa limba vorbita, locatie sau regiune. Solicita sondaje de marketing la stabilirea unui mediaplan pentru a te convinde ca faci alegerea corecta!
Publicitate radio si publicitate tv- aduce rezultate si o popularitate enorma in temeni rapizi!
Spune de la ecranul televizorului si de pe canalul radio ceea ce cumparatorii tai vor sa auda!!