
Ca sa intelegeti se merita sau nu investirea in publicitatea pe internet, trebuie sa cunoasteti si sa intelegeti principiile de functionare a internetului. Publicitatea online depinde la ziua de azi de mai multi factori, inclusiv de tehnologiile inovatorii care, de fapt, sunt vulnerabile la capitolul defectiuni tehnice. Ca exemplu, atunci cand un potential client nu reuseste sa procure un anumit produs de pe o pagine web, datorita unei dificultati tehnice, el pleaca de pe aceasta pagina si, cautata produsul dorit pe alt site.
Un alt dezavantaj al publicitatii pe internet este costul destul de ridicat. Desi rezultatele sunt multe si masurabile, multe site-uri dispar impreuna cu publicitatea care a fost platita si, respectiv, banii investiti in publicitate devin eronati. Deseori mai au loc asa situatii in care siguranta tranzactiilor de pe cartile de credit pentru a achita publicitatea pe internet nu sunt suficiente de sigure. Asta este un motiv temeic pentru care anumiti clienti prefera contactul direct cu produsul si achitarea chesh – astfel ei sunt increzuti ca detin control asupra situatiei.
Promovarea online prezinta un dezavantaj faptului ca cumparatorii si vanzatorii nu au un contact direct. Astfel, sansele unor vanzari scad. Asta este unul din factorii principali – dificultatea atragerii si retentiei clientilor potentiali. De aceea, lipsa completa a contactului direct este interpretata ca lipsa de interes a vanzatorului fata de cumparator.
Comparativ cu publicitatea traditionala promovarea pe internet aduce rezultate destul de rapide, insa nu sunt de durata. Tendinta vizitatorilor paginilor web este de a ignora publicitatea cu caracter promotional, acest lucru se poate intampla chiar si atunci cand publicitatea contine informatia cautata. Anume din acest motiv asa tip de publicitate capata forma de SPAM si deseori este blocata. Ceea ce duce la impiedicarea afisarii reclamelor pe internet.